Geschreven door: Marjolein Schalkoord, Management Assistant
20-12-2023
Marjolein is bijna twee jaar werkzaam bij KLINGER The Netherlands als Management Assistant
“Sinds 1 maart 2022 ben ik werkzaam bij KLINGER. Ik ben hier via een (oud) collega terechtgekomen. Na enige tijd op zoek te zijn geweest naar een nieuwe uitdaging, ben ik op gesprek gegaan bij KLINGER en dit was eigenlijk gelijk een match. Bij binnenkomst ervaarde ik direct een warm welkom van alle collega’s en voelde het binnen no-time alsof ik al jaren deel uit maakte van het KLINGER-team.”
Het takenpakket van Management Assistant in het kort
“Toen ik bij KLINGER begon heb ik veel ruimte gekregen om de functie na verloop van tijd helemaal eigen te maken. Als Management Assistant voer ik secretariële, administratieve, facilitaire en organisatorische werkzaamheden uit ter ondersteuning van directie- en managementteamleden. Hierbij kan gedacht worden aan: dat ik onderdeel geweest ben bij het uitrollen van het nieuwe telefoniesysteem, ondersteun ik de HR-manager in de dagelijkse werkzaamheden, zorg ik dat alles geregeld is bij vergaderingen tot het regelen van de personeels- en relatiegeschenken. Hoe cliché het ook klinkt maar een echte duizendpoot is hoe ik het beschrijf.”
Een werkdag voor Marjolein is steeds ontzettend wisselend.
“Een typische werkdag heb ik niet echt. Meestal begin ik aan het begin van de dag met het behandelen van de e-mails met prioriteit in mijn inbox. Zo bepaal ik mijn actiepunten voor die dag of juist welke ik de komende week ga afhandelen. Tussendoor zullen er een aantal ad hoc zaken tussenkomen, maar juist dat er geen typische werkdag is, is wat mijn werkweek zo leuk en afwisselend maakt. Geen dag is hetzelfde, de dagen zijn dynamisch en geven mij energie waardoor deze echt voorbij vliegen. Het is écht waar: ‘time flies when you're having fun’.”
De werkcultuur en collega’s van KLINGER
“De lijnen zijn kort en je merkt dat we allemaal de Rotterdamse nuchterheid kunnen waarderen. Iedereen is bereid om elkaar te helpen en staat klaar voor elkaar. Ook is er op z’n tijd ruimte voor een lolletje. In Rotterdam bestaat KLINGER uit zo'n 120 collega's. Toch ervaar ik echt een familiegevoel.”
Wat maakt KLINGER voor jou een goede werkgever?
“De persoonlijke benadering van de directie, er is oprechte belangstelling en waardering en tijd om een praatje te maken. Er word echt gedacht aan de medewerker en niemand word gezien als een nummer.”
Ben jij ook opzoek naar een nieuwe uitdaging? Bekijk dan eens onze vacatures.